Предмет научно-истраживачког рада одсека за Информатику обухвата најпопуларније и најактуелније теме из области рачунарства. Ради се на развоју и имплементацији метода и савремених алатаза пројектовање и имплементацију рачунарских система. Обухватају се методи и алати за дизајнирање и анализу хардвера. Алати за дизајнирање и анализу софтвера укључују оперативне системе, едиторе, компајлере, језичке процесоре, дебагере.
Истраживања и развој из области Информационих система и технологија. Као област која доживљава експанзију, информационе технологије и системи су предмет великог интересовања и истраживања. Истраживања, анализа и унапређивање информационих система се постиже применом савремених технологија за развој wеб апликација (HTML5, CSS3, JavaScript, JQuery, PHP), клијентских и серверских система, пословних софтвера. Поред истраживања, тежи се и пројектовању, имплементацији и развоју сопствених софтвера и алата. Као резултат овог истраживања настао је информатички систем који користи студентс Истраживања и развој из области Информационих система и технологија. Као област која доживљава експанзију, информационе технологије и системи су предмет великог интересовања и истраживања. Истраживања, анализа и унапређивање информационих система се постиже применом савремених технологија за развој wеб апликација (HTML5, CSS3, JavaScript, JQuery, PHP), клијентских и серверских система, пословних софтвера. Поред истраживања, тежи се и пројектовању, имплементацији и развоју сопствених софтвера и алата. Као резултат овог истраживања настао је информатички систем који користи студентска служба нашег факултета.ка служба нашег факултета.
Истраживања из области Софтверског инжењерства. Истраживање и развој многобројних апликација за различите оперативне системе (Windows, iOS, Android). Апликације се развијају у JAVA, C++, C# програмским језицима коришћењем различитих развојних окружења попут MVS, NetBeans, AndroidStudio, Xamarin.Forms, QtCretaor … За тестирање апликација се користе различити емулатори. Као резултат овог истраживања до сада су настале многобројне апликације од којих издвајамо апликацију за библиотеку која је реализована у Java програмском језику. ...
Р.бр. | Шиф. Пред. | Назив предмета | Сем. | Пред | Вежбе | ЕСПБ |
---|---|---|---|---|---|---|
ПРВА ГОДИНА | ||||||
1 | 51111 | Линеарна алгебра | 1 | 3 | 3 | 7 |
2 | 51112 | Основи рачунарске технике | 1 | 3 | 3 | 7 |
3 | 51113 | Физика за информатичаре | 1 | 2 | 2 | 6 |
4 | 51114 | Енглески језик 1 | 1 | 1 | 1 | 4 |
5 | 51115 | Аналитичка геометрија | 1 | 2 | 2 | 6 |
6 | 51121 | Енглески језик 2 | 2 | 1 | 1 | 4 |
7 | 51122 | Математичка анализа | 2 | 2 | 2 | 6 |
8 | 51123 | Алгоритми и структура података | 2 | 2 | 3 | 7 |
9 | 51124 | Електроника за информатичаре | 2 | 2 | 2 | 6 |
10 | 51125 | Архитектура и организацијa дигиталних рачунара | 2 | 3 | 2 | 7 |
Укупно часова активне наставе | 21 | 21 | ||||
Укупно ЕПСБ | 60 | |||||
ДРУГА ГОДИНА | ||||||
11 | 51211 | Дискретне структуре | 3 | 3 | 3 | 7 |
12 | 51212 | Објектно орјентисано програмирање | 3 | 2 | 3 | 7 |
13 | 51213 | Енглески језик 3 | 3 | 1 | 1 | 4 |
14 | 51214 | Вероватноћа и статистика | 3 | 3 | 3 | 7 |
15 | Блок 1 | Изборни блок 1 | 3 | |||
1 | 51216 | Увод Web и интернет технологије | 3 | 3 | 7 | |
2 | 51217 | Развој веб апликација | 3 | 3 | 7 | |
16 | 51221 | Комуницирање и односи са јавношћу | 4 | 2 | 2 | 6 |
17 | Блок 2 | Изборни блок 2 | 4 | |||
3 | 51222 | Рачунарске мреже | 4 | 3 | 10 | |
4 | 51223 | Сигурност и заштита рачунарских система | 4 | 3 | 10 | |
18 | 51224 | Енглески језик 4 | 4 | 1 | 1 | 4 |
19 | 51225 | Нумеричка анализа | 4 | 3 | 3 | 7 |
Укупно часова активне наставе | 22 | 22 | ||||
Укупно ЕПСБ | 60 | |||||
ТРЕЋА ГОДИНА | ||||||
20 | 51311 | Педагогија | 5 | 3 | 3 | 8 |
21 | 51312 | Базе података | 5 | 2 | 3 | 7 |
22 | Блок 3 | Изборни блок 3 | 5 | |||
5 | 51313 | Електронска управа | 3 | 3 | 8 | |
6 | 51314 | Учење на даљину | 3 | 3 | 8 | |
23 | 51321 | Компијутерска графика и дизајн | 5 | 2 | 2 | 6 |
24 | 51322 | Методика наставе информатике | 6 | 4 | 3 | 10 |
25 | 51323 | Оперативни системи | 6 | 2 | 2 | 6 |
26 | 51324 | Мултимедијални системи у настави информатике | 6 | 2 | 3 | 7 |
27 | 51325 | Психологија | 6 | 3 | 3 | 8 |
Укупно часова активне наставе | 21 | 22 | ||||
Укупно ЕПСБ | 60 | |||||
ЧЕТВРТА ГОДИНА | ||||||
28 | 51411 | Рачунарски алати | 7 | 3 | 3 | 6 |
29 | 51422 | Теорија информација и заштитно кодовање | 7 | 3 | 3 | 6 |
30 | Блок 4 | Изборни блок 4 | 7 | |||
7 | 51413 | Електронско пословање | 4 | 4 | 10 | |
8 | 51414 | Операциона истраживања | 4 | 4 | 10 | |
31 | 51421 | Софтверско инжењерство | 8 | 3 | 3 | 6 |
32 | Блок 5 | Изборни блок 5 | 8 | |||
9 | 51422 | Веб програмирање | 4 | 4 | 10 | |
10 | 51423 | Основи вештачке инталигенције | 4 | 4 | 10 | |
33 | 51424 | Дизајнирање корисничког интерфејса | 8 | 3 | 3 | 6 |
34 | 51425 | Стручна пракса | 8 | 6 | ||
35 | 51426 | Завршни рад | 8 | 10 | ||
Укупно часова активне наставе | 20 | 20 | ||||
Укупно ЕПСБ | 60 |
ИНФОРМАТИКА је област која се прогресивно развија као императив савременог пословања и рада. Развој привреде и друштва у целини подразумева висок ниво ИТ знања а тиме и висок ниво образовања ИТ стручњака.
У складу са претходним одредницама ЦИЉ студијског програма Информатика подразумева образовање и креирање кадрова оспособљених за широк спектар информатичких компентеција из домена рачунарског хардвера, оперативних система, професионалне примене апликативних софтвера различите намене, база података, објектно орјентисаног програмирања, модерне примене интернет технологија, електронског пословања, Web дизајна и програмирања у Интернет окружењу, пројектовања информационих система, рачунарских мрежа, апликативне примене мултимедијалних алата, математичког моделирања и других информатичких дисциплина.
Такође циљ је крирање ИТ профила који поуздано, професионално, тимски, са изграђеним осећајем за значај информација могу под вођством ИТ стручњака академског нивоа реализовати најсложеније захтеве у простору информационо- комуникационих технологија.
Циљеви студијског програма су:Природно-математички факултет Универзитета у Приштини је у оквиру Стратегије обезбеђења квалитета дефинисао основне задатке и циљеве, са којима су циљеви студијског програма у потпуности усклађени.
Циљеви студијског програма усмерени су ка стицању академских вештина, развоју креативних способности и постизању стручности у области информатике, сагласни су са захтевима времена, са захтевима тржишта рада (знања), и усаглашени су са основним задацима и циљевима образовања на Универзитету у Приштини - Природно-математичког факултета.
Већа ефикасност процеса студирања омогућена је чињеницом да су сви предмети једносеместрални и да је систем напредовања студената динамичан, тако да, у зависности од предмета, 30-70 % резултата студент стиче у предиспитним обавезама (предавањима, вежбања, семинарски радови, колоквијуми, тестови, и друго).
Улога студената у постизању циљева студијског програма је вишеструка. Организација курикулума омогућава да студенти самостално креирају свој образовни профил не само кроз бирање изборних предмета, него и кроз укључивање у интерну евалуацију програма, квалитета наставника и наставног процеса, а тиме и у иницирање промена у студијскм програму и методама наставе.
Из наведених компетенција проистичу основни очекивани исход студијског програма, према којима би свршени студенти, односно дипломирани информатичари, стекли низ креативних способности које би их оспособиле за запошљавање, а које представљају скуп вештина које би просечан студент требало да зна, уме и да може да демонстрира.
Током студија се посебна пажња поклања стицању најновијих знања из информатичких технологија које се прогресивно усавршавају, а све у циљу решавања сложених практичних проблема из различитих сфера живота и рада.
Студијски програм Информатика основних академских студија садржи све основне елементе курикулума, који важе за област рачунарских наука, те као такав се изводи на готово свим високошколским установама овога типа у свету.
Готово сви сегменти студијског програма, као што су академски назив, трајање и вредност у ЕСПБ, назив и садржај понуђених предмета, начини полагања испита, исходи учења и компетенције наставника, усаглашени су са највећим бројем високошколских установа европског образовног простора.
У том контексту треба нагласити да је овај студијски програм конципиран на основу позитивног искуства европских високошколских установа које су успешно примениле Болоњску реформу, а које изводе образовање у области рачунарских наука.
Да би се осигурала компатибилност предложеног студијског програма Информатика основних академских студиja и одговарајућих студијских програма из европског образовног простора извршена је детаљна анализа и поређење.
Компатибилност студија овог студијског програма осигурана је задржавањем услова уписа, темељне структуре и садржаја програма. Уочљив је значајн квалитет, савременост и међународна усаглашеност овог предложеног студијског програма, са студијским програмима овог типа, који се реализују на иностраним високо школским установама, посебно у оквиру европског образованог простора.
Поређење програма према заступљености појединих главних група предмета показује значајан степен њихове усаглашености, док су извесна минимална оступања присутна код изборних предмета. Уз то, многи предмети предложеног и упоредивих студијских програма имају сличне садржаје, али им се називи донекле разликују.
Р.бр. | Шиф. Пред. | Назив предмета | Сем. | Пред | Вежбе | ЕСПБ |
---|---|---|---|---|---|---|
ПРВА ГОДИНА | ||||||
1 | 53111 | Мобилно рачунарство | 1 | 3 | 3 | 7 |
2 | 53112 | Виши програмски језици | 1 | 4 | 4 | 8 |
3 | Блок 1 | Изборни блок 1 | 1 | |||
1 | 53113 | Образовни софтвер | 3 | 3 | 8 | |
2 | 53114 | Системски софтвер | 3 | 3 | 8 | |
4 | 53211 | Алати и технологије за електронско учење | 2 | 3 | 2 | 7 |
5 | Блок 2 | Изборни блок 2 | 2 | |||
3 | 53212 | Специјална поглавља из математике | 3 | 3 | 8 | |
4 | 53213 | Примењена геометрија | 3 | 3 | 8 | |
6 | 53214 | Студијски истраживачки рад | 2 | 12 | ||
7 | 53215 | Мастер рад | 2 | 10 | ||
Укупно часова активне наставе | 15 | 13 | ||||
Укупно ЕПСБ | 60 |
Циљ Мастер академских студија информатике је формирање ИТ кадрова који лако могу пронаћи своје место у мозаику коплексне структуре трећег таласа и информатичког доба.
Циљеви студијског програма Мастер академске студије Информатике су:Природно-математички факултет Универзитета у Приштини је у оквиру Стратегије обезбеђења квалитета дефинисао основне задатке и циљеве, са којима су циљеви студијског програма у потпуности усклађени.
Циљеви студијског програма усмерени су ка стицању академских вештина, развоју креативних способности и постизању стручности у области информатике, сагласни су са захтевима времена, са захтевима тржишта рада (знања), и усаглашени су са основним задацима и циљевима образовања на Универзитету у Приштини - Природно-математичког факултета.
Већа ефикасност процеса студирања омогућена је чињеницом да су сви предмети једносеместрални и да је систем напредовања студената динамичан, тако да, у зависности од предмета, 30-70 % резултата студент стиче у предиспитним обавезама (предавањима, вежбања, семинарски радови, колоквијуми, тестови, и друго).
Улога студената у постизању циљева студијског програма је вишеструка. Организација курикулума омогућава да студенти самостално креирају свој образовни профил не само кроз бирање изборних предмета него и кроз укључивање у интерну евалуацију програма, квалитета наставника и наставног процеса, а тиме и у иницирање промена у студијском програму и методама наставе.
Из наведених компетенција проистичу основни очекивани исход студијског програма, према којима би свршени студенти, односно мастер информатичари, стекли низ креативних способности које би их оспособиле за запошљавање, а које представљају скуп вештина које би просечан студент требало да зна, уме и да може да демонстрира.
Током студија се посебна пажња поклања стицању најновијих знања из информатичких технологија које се прогресивно усавршавају, а све у циљу решавања сложених практичних проблема из различитих сфера живота и рада.
Студијски програм Информатика мастер студије садржи све основне елементе курикулума, који важе за област рачунарских наука, те као такав се изводи на готово свим високошколским установама овога типа у свету.
Готово сви сегменти студијског програма, као што су академски назив, трајање и вредност у ЕСПБ, назив и садржај понуђених предмета, начини полагања испита, исходи учења и компетенције наставника, усаглашени су са највећим бројем високошколских установа европског образовног простора.
У том контексту треба нагласити да је овај студијски програм конципиран на основу позитивног искуства европских високошколских установа које су успешно примениле болоњску реформу, а које изводе образовање у области рачунарских наука.
Да би се осигурала компатибилност предложеног студијског програма Информатика основних академских студиja и одговарајућих студијских програма из европског образовног простора извршена је детаљна анализа и поређење.
Компатибилност студија овог студијског програма осигурана је задржавањем услова уписа, темељне структуре и садржаја програма. Уочљив је значајн квалитет, савременост и међународна усаглашеност овог предложеног студијског програма, са студијским програмима овог типа, који се реализују на иностраним високо школским установама, посебно у оквиру европског образованог простора.
Поређење програма према заступљености појединих главних група предмета показује значајан степен њихове усаглашености, док су извесна минимална одступања присутна код изборних предмета. Уз то, многи предмети предложеног и упоредивих студијских програма имају сличне садржаје, али им се називи донекле разликују.
Р.бр. | Шиф. Пред. | Назив предмета | Сем. | Пред | Вежбе | ЕСПБ |
---|---|---|---|---|---|---|
ПРВА ГОДИНА | ||||||
1 | 53111 | Мобилно рачунарство | 1 | 3 | 3 | 7 |
2 | 53112 | Виши програмски језици | 1 | 4 | 4 | 8 |
3 | Блок 1 | Изборни блок 1 | 1 | |||
1 | 53113 | Образовни софтвер | 3 | 3 | 8 | |
2 | 53114 | Системски софтвер | 3 | 3 | 8 | |
4 | 53211 | Алати и технологије за електронско учење | 2 | 3 | 2 | 7 |
5 | Блок 2 | Изборни блок 2 | 2 | |||
3 | 53212 | Специјална поглавља из математике | 3 | 3 | 8 | |
4 | 53213 | Примењена геометрија | 3 | 3 | 8 | |
6 | 53214 | Студијски истраживачки рад | 2 | 12 | ||
7 | 53215 | Мастер рад | 2 | 10 | ||
Укупно часова активне наставе | 15 | 13 | ||||
Укупно ЕПСБ | 60 |
Циљ Мастер академских студија информатике је формирање ИТ кадрова који лако могу пронаћи своје место у мозаику коплексне структуре трећег таласа и информатичког доба.
Циљеви студијског програма Мастер академске студије Информатике су:Природно-математички факултет Универзитета у Приштини је у оквиру Стратегије обезбеђења квалитета дефинисао основне задатке и циљеве, са којима су циљеви студијског програма у потпуности усклађени.
Циљеви студијског програма усмерени су ка стицању академских вештина, развоју креативних способности и постизању стручности у области информатике, сагласни су са захтевима времена, са захтевима тржишта рада (знања), и усаглашени су са основним задацима и циљевима образовања на Универзитету у Приштини - Природно-математичког факултета.
Већа ефикасност процеса студирања омогућена је чињеницом да су сви предмети једносеместрални и да је систем напредовања студената динамичан, тако да, у зависности од предмета, 30-70 % резултата студент стиче у предиспитним обавезама (предавањима, вежбања, семинарски радови, колоквијуми, тестови, и друго).
Улога студената у постизању циљева студијског програма је вишеструка. Организација курикулума омогућава да студенти самостално креирају свој образовни профил не само кроз бирање изборних предмета него и кроз укључивање у интерну евалуацију програма, квалитета наставника и наставног процеса, а тиме и у иницирање промена у студијском програму и методама наставе.
Из наведених компетенција проистичу основни очекивани исход студијског програма, према којима би свршени студенти, односно мастер информатичари, стекли низ креативних способности које би их оспособиле за запошљавање, а које представљају скуп вештина које би просечан студент требало да зна, уме и да може да демонстрира.
Током студија се посебна пажња поклања стицању најновијих знања из информатичких технологија које се прогресивно усавршавају, а све у циљу решавања сложених практичних проблема из различитих сфера живота и рада.
Студијски програм Информатика мастер студије садржи све основне елементе курикулума, који важе за област рачунарских наука, те као такав се изводи на готово свим високошколским установама овога типа у свету.
Готово сви сегменти студијског програма, као што су академски назив, трајање и вредност у ЕСПБ, назив и садржај понуђених предмета, начини полагања испита, исходи учења и компетенције наставника, усаглашени су са највећим бројем високошколских установа европског образовног простора.
У том контексту треба нагласити да је овај студијски програм конципиран на основу позитивног искуства европских високошколских установа које су успешно примениле болоњску реформу, а које изводе образовање у области рачунарских наука.
Да би се осигурала компатибилност предложеног студијског програма Информатика основних академских студиja и одговарајућих студијских програма из европског образовног простора извршена је детаљна анализа и поређење.
Компатибилност студија овог студијског програма осигурана је задржавањем услова уписа, темељне структуре и садржаја програма. Уочљив је значајн квалитет, савременост и међународна усаглашеност овог предложеног студијског програма, са студијским програмима овог типа, који се реализују на иностраним високо школским установама, посебно у оквиру европског образованог простора.
Поређење програма према заступљености појединих главних група предмета показује значајан степен њихове усаглашености, док су извесна минимална одступања присутна код изборних предмета. Уз то, многи предмети предложеног и упоредивих студијских програма имају сличне садржаје, али им се називи донекле разликују.
Р.бр. | Шиф. Пред. | Назив предмета | Сем. | Пред | Вежбе | ЕСПБ |
---|---|---|---|---|---|---|
ПРВА ГОДИНА | ||||||
1 | 51111 | Линеарна алгебра | 1 | 3 | 3 | 7 |
2 | 51112 | Основи рачунарске технике | 1 | 3 | 3 | 7 |
3 | 51113 | Физика за информатичаре | 1 | 2 | 2 | 6 |
4 | 51114 | Енглески језик 1 | 1 | 1 | 1 | 4 |
5 | 51115 | Аналитичка геометрија | 1 | 2 | 2 | 6 |
6 | 51121 | Енглески језик 2 | 2 | 1 | 1 | 4 |
7 | 51122 | Математичка анализа | 2 | 2 | 2 | 6 |
8 | 51123 | Алгоритми и структура података | 2 | 2 | 3 | 7 |
9 | 51124 | Електроника за информатичаре | 2 | 2 | 2 | 6 |
10 | 51125 | Архитектура и организацијa дигиталних рачунара | 2 | 3 | 2 | 7 |
Укупно часова активне наставе | 21 | 21 | ||||
Укупно ЕПСБ | 60 | |||||
ДРУГА ГОДИНА | ||||||
11 | 51211 | Дискретне структуре | 3 | 3 | 3 | 7 |
12 | 51212 | Објектно орјентисано програмирање | 3 | 2 | 3 | 7 |
13 | 51213 | Енглески језик 3 | 3 | 1 | 1 | 4 |
14 | 51214 | Вероватноћа и статистика | 3 | 3 | 3 | 7 |
15 | Блок 1 | Изборни блок 1 | 3 | |||
1 | 51216 | Увод Web и интернет технологије | 3 | 3 | 7 | |
2 | 51217 | Развој веб апликација | 3 | 3 | 7 | |
16 | 51221 | Комуницирање и односи са јавношћу | 4 | 2 | 2 | 6 |
17 | Блок 2 | Изборни блок 2 | 4 | |||
3 | 51222 | Рачунарске мреже | 4 | 3 | 10 | |
4 | 51223 | Сигурност и заштита рачунарских система | 4 | 3 | 10 | |
18 | 51224 | Енглески језик 4 | 4 | 1 | 1 | 4 |
19 | 51225 | Нумеричка анализа | 4 | 3 | 3 | 7 |
Укупно часова активне наставе | 22 | 22 | ||||
Укупно ЕПСБ | 60 | |||||
ТРЕЋА ГОДИНА | ||||||
20 | 51311 | Педагогија | 5 | 3 | 3 | 8 |
21 | 51312 | Базе података | 5 | 2 | 3 | 7 |
22 | Блок 3 | Изборни блок 3 | 5 | |||
5 | 51313 | Електронска управа | 3 | 3 | 8 | |
6 | 51314 | Учење на даљину | 3 | 3 | 8 | |
23 | 51321 | Компијутерска графика и дизајн | 5 | 2 | 2 | 6 |
24 | 51322 | Методика наставе информатике | 6 | 4 | 3 | 10 |
25 | 51323 | Оперативни системи | 6 | 2 | 2 | 6 |
26 | 51324 | Мултимедијални системи у настави информатике | 6 | 2 | 3 | 7 |
27 | 51325 | Психологија | 6 | 3 | 3 | 8 |
Укупно часова активне наставе | 21 | 22 | ||||
Укупно ЕПСБ | 60 | |||||
ЧЕТВРТА ГОДИНА | ||||||
28 | 51411 | Рачунарски алати | 7 | 3 | 3 | 6 |
29 | 51422 | Теорија информација и заштитно кодовање | 7 | 3 | 3 | 6 |
30 | Блок 4 | Изборни блок 4 | 7 | |||
7 | 51413 | Електронско пословање | 4 | 4 | 10 | |
8 | 51414 | Операциона истраживања | 4 | 4 | 10 | |
31 | 51421 | Софтверско инжењерство | 8 | 3 | 3 | 6 |
32 | Блок 5 | Изборни блок 5 | 8 | |||
9 | 51422 | Веб програмирање | 4 | 4 | 10 | |
10 | 51423 | Основи вештачке инталигенције | 4 | 4 | 10 | |
33 | 51424 | Дизајнирање корисничког интерфејса | 8 | 3 | 3 | 6 |
34 | 51425 | Стручна пракса | 8 | 6 | ||
35 | 51426 | Завршни рад | 8 | 10 | ||
Укупно часова активне наставе | 20 | 20 | ||||
Укупно ЕПСБ | 60 |
ИНФОРМАТИКА је област која се прогресивно развија као императив савременог пословања и рада. Развој привреде и друштва у целини подразумева висок ниво ИТ знања а тиме и висок ниво образовања ИТ стручњака.
У складу са претходним одредницама ЦИЉ студијског програма Информатика подразумева образовање и креирање кадрова оспособљених за широк спектар информатичких компентеција из домена рачунарског хардвера, оперативних система, професионалне примене апликативних софтвера различите намене, база података, објектно орјентисаног програмирања, модерне примене интернет технологија, електронског пословања, Web дизајна и програмирања у Интернет окружењу, пројектовања информационих система, рачунарских мрежа, апликативне примене мултимедијалних алата, математичког моделирања и других информатичких дисциплина.
Такође циљ је крирање ИТ профила који поуздано, професионално, тимски, са изграђеним осећајем за значај информација могу под вођством ИТ стручњака академског нивоа реализовати најсложеније захтеве у простору информационо- комуникационих технологија.
Циљеви студијског програма су:Природно-математички факултет Универзитета у Приштини је у оквиру Стратегије обезбеђења квалитета дефинисао основне задатке и циљеве, са којима су циљеви студијског програма у потпуности усклађени.
Циљеви студијског програма усмерени су ка стицању академских вештина, развоју креативних способности и постизању стручности у области информатике, сагласни су са захтевима времена, са захтевима тржишта рада (знања), и усаглашени су са основним задацима и циљевима образовања на Универзитету у Приштини - Природно-математичког факултета.
Већа ефикасност процеса студирања омогућена је чињеницом да су сви предмети једносеместрални и да је систем напредовања студената динамичан, тако да, у зависности од предмета, 30-70 % резултата студент стиче у предиспитним обавезама (предавањима, вежбања, семинарски радови, колоквијуми, тестови, и друго).
Улога студената у постизању циљева студијског програма је вишеструка. Организација курикулума омогућава да студенти самостално креирају свој образовни профил не само кроз бирање изборних предмета, него и кроз укључивање у интерну евалуацију програма, квалитета наставника и наставног процеса, а тиме и у иницирање промена у студијскм програму и методама наставе.
Из наведених компетенција проистичу основни очекивани исход студијског програма, према којима би свршени студенти, односно дипломирани информатичари, стекли низ креативних способности које би их оспособиле за запошљавање, а које представљају скуп вештина које би просечан студент требало да зна, уме и да може да демонстрира.
Током студија се посебна пажња поклања стицању најновијих знања из информатичких технологија које се прогресивно усавршавају, а све у циљу решавања сложених практичних проблема из различитих сфера живота и рада.
Студијски програм Информатика основних академских студија садржи све основне елементе курикулума, који важе за област рачунарских наука, те као такав се изводи на готово свим високошколским установама овога типа у свету.
Готово сви сегменти студијског програма, као што су академски назив, трајање и вредност у ЕСПБ, назив и садржај понуђених предмета, начини полагања испита, исходи учења и компетенције наставника, усаглашени су са највећим бројем високошколских установа европског образовног простора.
У том контексту треба нагласити да је овај студијски програм конципиран на основу позитивног искуства европских високошколских установа које су успешно примениле Болоњску реформу, а које изводе образовање у области рачунарских наука.
Да би се осигурала компатибилност предложеног студијског програма Информатика основних академских студиja и одговарајућих студијских програма из европског образовног простора извршена је детаљна анализа и поређење.
Компатибилност студија овог студијског програма осигурана је задржавањем услова уписа, темељне структуре и садржаја програма. Уочљив је значајн квалитет, савременост и међународна усаглашеност овог предложеног студијског програма, са студијским програмима овог типа, који се реализују на иностраним високо школским установама, посебно у оквиру европског образованог простора.
Поређење програма према заступљености појединих главних група предмета показује значајан степен њихове усаглашености, док су извесна минимална оступања присутна код изборних предмета. Уз то, многи предмети предложеног и упоредивих студијских програма имају сличне садржаје, али им се називи донекле разликују.
Р.бр. | Шиф. Пред. | Назив предмета | Сем. | Пред | Вежбе | ЕСПБ |
---|---|---|---|---|---|---|
ПРВА ГОДИНА | ||||||
1 | 51121 | Линеарна алгебра | 1 | 3 | 3 | 7 |
2 | 51122 | Техничке основе информатике | 1 | 2 | 2 | 7 |
3 | 51123 | Физика за информатичаре | 1 | 2 | 2 | 6 |
4 | 51124 | Енглески језик 1 | 1 | 1 | 1 | 4 |
5 | 51125 | Математичка логика | 1 | 2 | 2 | 6 |
6 | 51211 | Енглески језик 2 | 2 | 1 | 1 | 4 |
7 | 51222 | Математичка анализа | 2 | 3 | 2 | 6 |
8 | 51233 | Програмирање 1 | 2 | 2 | 3 | 7 |
9 | 51234 | Електроника за информатичаре | 2 | 2 | 2 | 6 |
10 | 51235 | Архитектура и организацији рачунарских система | 2 | 3 | 3 | 7 |
Укупно часова активне наставе | 21 | 21 | ||||
Укупно ЕПСБ | 60 | |||||
ДРУГА ГОДИНА | ||||||
11 | 51331 | Дискретне структуре | 3 | 3 | 3 | 7 |
12 | 51332 | Програмирање 2 | 3 | 2 | 3 | 7 |
13 | 51313 | Енглески језик 3 | 3 | 1 | 1 | 4 |
14 | 51334 | Вероватноћа и статистика | 3 | 3 | 3 | 7 |
15 | Блок 1 | Изборни блок 1 | 3 | |||
1 | 51375 | Увод Web-WWW | 3 | 2 | 7 | |
2 | 51376 | Теорија система | 3 | 2 | 7 | |
16 | 51431 | Методика наставе информатике | 4 | 2 | 2 | 6 |
17 | Блок 2 | Изборни блок 2 | 4 | |||
3 | 51442 | Рачунарске мреже | 4 | 4 | 10 | |
4 | 51443 | Оперативни системи | 4 | 4 | 10 | |
18 | 51414 | Енглески језик 4 | 4 | 1 | 1 | 4 |
19 | 51621 | Нумеричка анализа | 4 | 3 | 3 | 8 |
Укупно часова активне наставе | 22 | 22 | ||||
Укупно ЕПСБ | 60 | |||||
ТРЕЋА ГОДИНА | ||||||
20 | 51521 | Педагогија са психологијом | 5 | 2 | 2 | 7 |
21 | 51442 | Рачунарски алати | 5 | 4 | 3 | 10 |
22 | Блок 3 | Изборни блок 3 | 5 | |||
5 | 51533 | Објектно оријент. програмирање у C++ | 4 | 4 | 12 | |
6 | 51534 | Објектно оријентисано моделовање | 4 | 4 | 12 | |
23 | 51641 | Рачунарска графика | 6 | 4 | 4 | 10 |
24 | 51622 | Вештина комуницирања | 6 | 2 | 3 | 7 |
25 | 51643 | Сигурност и заштита рачунарских система | 6 | 3 | 2 | 7 |
26 | 51644 | Интернет технологије | 6 | 2 | 3 | 7 |
Укупно часова активне наставе | 21 | 21 | ||||
Укупно ЕПСБ | 60 | |||||
ЧЕТВРТА ГОДИНА | ||||||
27 | 51741 | Базе података | 7 | 3 | 3 | 7 |
28 | 51742 | Теорија информације | 7 | 3 | 3 | 7 |
29 | Блок 4 | Изборни блок 4 | 7 | |||
7 | 51744 | Електронско пословање | 4 | 4 | 10 | |
8 | 51745 | Електронско издаваштво | 4 | 4 | 10 | |
30 | 51831 | Софтверско инжењерство | 8 | 3 | 3 | 7 |
31 | Блок 5 | Изборни блок 5 | 8 | |||
9 | 51832 | Клијент сервер системи | 4 | 4 | 10 | |
10 | 51833 | Развој софтвера | 4 | 4 | 10 | |
32 | 51844 | Мултимедијални системи | 8 | 3 | 3 | 7 |
33 | 51845 | Завршни рад | 8 | 12 | ||
Укупно часова активне наставе | 20 | 20 | ||||
Укупно ЕПСБ | 60 |
ИНФОРМАТИКА је област која се прогресивно развија као императив савременог пословања и рада. Развој привреде и друштва у целини подразумева висок ниво ИТ знања а тиме и висок ниво образовања ИТ стручњака.
У складу са претходним одредницама ЦИЉ студијског програма Информатика подразумева образовање и креирање кадрова оспособљених за широк спектар информатичких компентеција из домена рачунарског хардвера, оперативних система, професионалне примене апликативних софтвера различите намене, база података, објектно орјентисаног програмирања, модерне примене интернет технологија, електронског пословања, Web дизајна и програмирања у Интернет окружењу, пројектовања информационих система, рачунарских мрежа, апликативне примене мултимедијалних алата, математичког моделирања и других информатичких дисциплина.
Такође циљ је крирање ИТ профила који поуздано, професионално, тимски, са изграђеним осећајем за значај информација могу под вођством ИТ стручњака академског нивоа реализовати најсложеније захтеве у простору информационо- комуникационих технологија.
Циљеви студијског програма су:Природно-математички факултет Универзитета у Приштини је у оквиру Стратегије обезбеђења квалитета дефинисао основне задатке и циљеве, са којима су циљеви студијског програма у потпуности усклађени.
Циљеви студијског програма усмерени су ка стицању академских вештина, развоју креативних способности и постизању стручности у области информатике, сагласни су са захтевима времена, са захтевима тржишта рада (знања), и усаглашени су са основним задацима и циљевима образовања на Универзитету у Приштини - Природно-математичког факултета.
Већа ефикасност процеса студирања омогућена је чињеницом да су сви предмети једносеместрални и да је систем напредовања студената динамичан, тако да, у зависности од предмета, 30-70 % резултата студент стиче у предиспитним обавезама (предавањима, вежбања, семинарски радови, колоквијуми, тестови, и друго).
Улога студената у постизању циљева студијског програма је вишеструка. Организација курикулума омогућава да студенти самостално креирају свој образовни профил не само кроз бирање изборних предмета, него и кроз укључивање у интерну евалуацију програма, квалитета наставника и наставног процеса, а тиме и у иницирање промена у студијскм програму и методама наставе.
Из наведених компетенција проистичу основни очекивани исход студијског програма, према којима би свршени студенти, односно дипломирани информатичари, стекли низ креативних способности које би их оспособиле за запошљавање, а које представљају скуп вештина које би просечан студент требало да зна, уме и да може да демонстрира.
Током студија се посебна пажња поклања стицању најновијих знања из информатичких технологија које се прогресивно усавршавају, а све у циљу решавања сложених практичних проблема из различитих сфера живота и рада.
Студијски програм Информатика основних академских студија садржи све основне елементе курикулума, који важе за област рачунарских наука, те као такав се изводи на готово свим високошколским установама овога типа у свету.
Готово сви сегменти студијског програма, као што су академски назив, трајање и вредност у ЕСПБ, назив и садржај понуђених предмета, начини полагања испита, исходи учења и компетенције наставника, усаглашени су са највећим бројем високошколских установа европског образовног простора.
У том контексту треба нагласити да је овај студијски програм конципиран на основу позитивног искуства европских високошколских установа које су успешно примениле Болоњску реформу, а које изводе образовање у области рачунарских наука.
Да би се осигурала компатибилност предложеног студијског програма Информатика основних академских студиja и одговарајућих студијских програма из европског образовног простора извршена је детаљна анализа и поређење.
Компатибилност студија овог студијског програма осигурана је задржавањем услова уписа, темељне структуре и садржаја програма. Уочљив је значајн квалитет, савременост и међународна усаглашеност овог предложеног студијског програма, са студијским програмима овог типа, који се реализују на иностраним високо школским установама, посебно у оквиру европског образованог простора.
Поређење програма према заступљености појединих главних група предмета показује значајан степен њихове усаглашености, док су извесна минимална оступања присутна код изборних предмета. Уз то, многи предмети предложеног и упоредивих студијских програма имају сличне садржаје, али им се називи донекле разликују.