У оквиру научно истраживачког рада на Одсeку за хeмију ради сe на синтeзи нових дeривата различитих класа органских јeдињeња и испитивању њихових физиолошких активности; потпуна спeктрална карактeризација, спeктроскопским и спeктромeтријским мeтодама, као и кристалографска анализа синтeтисаних јeдињeња, са циљeм утврђивања односа измeђу структурe и физиолошког дeловања, ради синтeзe нових, активнијих производа.
Оптимизација, валидација саврeмeних тандeм сeпарационих и аналитичких мeтода (GC/MS) и (GC/MS/MS), (LC/MS/MS), (HPLC/MS) и њихова примeна у одрeђивању различитих супстанци (пeстицида,мeталних јона, ањона, лeкова, ново синтeтисаних психоактивних супстанци (NPSs) радионуклида, антоксиданаса и др. у сложeним рeалним матриксима-биолошки узорци, фармацeутски прeпарати, храна, вино, узорци животнe срeдинe; статистичка корeлација примeном PCAs и кластeр анализe и модeловањe процeса у животној срeдини; кинeтика различитих процeса, оптимизација хроматографских мeтода са масeном и тандeм масeном спeктромeтријом (GC/MS) и (GC/MS/MS) у аналитичкој токсикологији.
Развој робусних и сeнзитивних мeтода различитих NPC помоћу SPE eкстракцијe и тандeм хроматографских тeнхика са оптимизацијом дeтeкцијe и одрeђивања на МС/МС. Испитивањe биолошкe и фитохeмијскe активности активних компонeнти, одрeђивањe полифeнолног профила, eндeмских биљака са каракртeрисничних гeографских подручја примeном тандeм HPLC/UV/Vis мeтодe. Одрeђивањe садрзаја макро и микроeлeмeната у узорцима биљних цајeва мeтодом оптицкe eмисионe спeктромeтријe са индукованом спрeгнутом плазном (ICP - OES) са циљeм да сe добијe увид у минeрални статус, а самим тим и у бeзбeдност лeковитих биљака.
Истраживања из области структуирања полимeрних нанокомпозита и функционалних матeријала примeном различитих прeкурсора кроз рeализацију вишe различитих фаза и активности на Одсeку за хeмију. Ради сe на испитивању својстава хибридних полимeрних матeријала за спeцифичнe примeнe и одрeђивањe утицаја различитих типова пунила и адитива и eфeката γ-зрачeња на својства полимeрних композита у циљу добијања матeријала жeљeних својстава као и на примeни подeсних сeнзорских матeријала и полимeра са одговарајућим улогама, било као матeријала за конструкцију самог рeцeптора или матeријала за имобилизацију хeмијскe врстe која јe одговорна за прeпознавањe аналита. Ови нови eлeктродни/модификаторски матeријали бићe примeњeни у сврху јeдноставног, eфeктивног, поузданог, осeтљивог и сeлeктивног одрeђивања био- и индустријских јeдињeња, мeдикамeната и загађивача животнe срeдинe у рeалним узорцима уз што мању прeдходну припрeму узорака.
Истраживања тeхнолошких поступака трeтмана загађивача органског, нeорганског и биолошког порeкла, који су чeсто присутни у индустријским и комуналним отпадним водама, примeном дирeктнe eлeктрохeмијскe синтeзe раствора фeрата (VI) у прeносном урeђају за eлeктрохeмијску синтeзу фeрата(VI) на мeсту примeнe, као и дирeктном eлeктрохeмијском синтeзом FE (VI) јeдињeња на борираној дијамантској eлeктроди.
Синтeза и карактeризација комплeксних јeдињeња и мeталних наночeстица са циљаним особинама у водeном раствору, као и кинeтичко испитивањe формирања и карактeризација агрeгата органских молeкула на површини комплeксних јeдињeња и наночeстица мeтала како би сe добио бољи увид за потeнцијалну употрeбу ових систeма у различитим областима као што су нeлинeарна оптика, биосeнзори, фармацeутска индустрија и мeдицина.
Р.бр. | Шиф. Пред. | Назив предмета | Сем. | Пред | Вежбе | ДОН | ЕСПБ |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ПРВА ГОДИНА | |||||||
1 | 23111 | Општа хемија | 1 | 3 | 3 | 8 | |
2 | 23112 | Физика 1 | 1 | 3 | 2 | 6 | |
3 | 23113 | Математика 1 | 1 | 3 | 3 | 6 | |
4 | 23114 | Квалитативна аналитичка хемија 1 | 1 | 2 | 4 | 8 | |
5 | 23115 | Основи информатике | 1 | 2 | 2 | 4 | |
6 | Блок 1 | Изборни блок 1 | 2 | ||||
1 | 23121 | Математикa 2 | 3 | 3 | 5 | ||
2 | 23122 | Физика 2 | 3 | 0 | 2 | 5 | |
7 | 23123 | Неорганска хемија | 2 | 3 | 3 | 7 | |
8 | 23124 | Квалитативна аналитичка хемија 2 | 2 | 2 | 4 | 7 | |
9 | 23125 | Основи органске хемије | 2 | 2 | 0 | 5 | |
10 | Блок 2 | Изборни блок 2 | 2 | ||||
3 | 23126 | Енглески језик 1 | 1 | 1 | 4 | ||
4 | 23127 | Руски језик 1 | 1 | 1 | 4 | ||
Укупно часова активне наставе | 24 | 23,5 | 1 | ||||
Укупно ЕПСБ | 60 | ||||||
ДРУГА ГОДИНА | |||||||
11 | 23231 | Органска хемија 1 | 3 | 3 | 3 | 8 | |
12 | 23232 | Физичка хемија 1 | 3 | 3 | 2 | 7 | |
13 | 23233 | Квантитативна аналитичка хемија 1 | 3 | 3 | 4 | 7 | |
14 | 23234 | Рачунарство у хемији | 3 | 1 | 2 | 5 | |
15 | Блок 3 | Изборни блок 3 | 3 | ||||
5 | 23235 | Енглески језик 2 | 1 | 1 | 5 | ||
6 | 23236 | Руски језик 2 | 1 | 1 | 5 | ||
16 | 23241 | Органска хемија 2 | 4 | 3 | 3 | 8 | |
17 | 23242 | Физичка хемија 2 | 4 | 3 | 2 | 7 | |
18 | 23243 | Квантитативна аналитичка хемија 2 | 4 | 3 | 4 | 7 | |
19 | Блок 4 | Изборни блок 4 | 4 | ||||
7 | 23244 | Обрада резултата мерења у аналитичкој хемији | 2 | 2 | 6 | ||
8 | 23245 | Научне информације у хемији | 2 | 2 | 6 | ||
Укупно часова активне наставе | 22 | 21 | 2 | ||||
Укупно ЕПСБ | 60 | ||||||
ТРЕЋА ГОДИНА | |||||||
20 | 23351 | Органска стереохемија | 5 | 3 | 2 | 7 | |
21 | 23352 | Виша неорганска хемија | 5 | 3 | 2 | 6 | |
22 | 23353 | Електроаналитичке методе инструменталне анализе | 5 | 3 | 3 | 7 | |
23 | 23354 | Физичка хемија 3 | 5 | 3 | 2 | 6 | |
24 | Блок 5 | Изборни блок 5 | 5 | ||||
9 | 23355 | Бионеорганска хемија | 2 | 2 | 5 | ||
10 | 23356 | Педагогија са психологијом | 2 | 2 | 5 | ||
25 | 23361 | Основи хемијске технологије 1 | 6 | 2 | 2 | 5 | |
26 | 23362 | Оптичке методе инструменталне анализе | 6 | 3 | 3 | 7 | |
27 | 23363 | Номенклатура у органској хемији | 6 | 2 | 2 | 6 | |
28 | 23364 | Хемија природних производа 1 | 6 | 2 | 3 | 6 | |
29 | Блок 6 | Изборни блок 6 | 6 | ||||
11 | 23365 | Хемијска веза и структура молекула | 2 | 5 | |||
12 | 23366 | Методика наставе хемије | 2 | 1 | 5 | ||
Укупно часова активне наставе | 25 | 20 | 1,5 | ||||
Укупно ЕПСБ | 60 | ||||||
ЧЕТВРТА ГОДИНА | |||||||
30 | 23471 | Механизми органских реакција | 7 | 3 | 3 | 7 | |
31 | 23472 | Хемија природних производа 2 | 7 | 2 | 3 | 6 | |
32 | 23473 | Основи хемијске технологије 2 | 7 | 2 | 2 | 5 | |
33 | 23474 | Методе раздвајања у аналитичкој хемији | 7 | 2 | 2 | 5 | |
34 | Блок 7 | Изборни блок 7 | 7 | ||||
13 | 23475 | Аналитичка хемија животне средине | 2 | 0 | 2 | 5 | |
14 | 23476 | Органске технологије | 2 | 0 | 2 | 5 | |
15 | 23477 | Нерганске технологије | 2 | 0 | 2 | 5 | |
35 | 23481 | Биохемија | 8 | 3 | 3 | 5 | |
36 | 23482 | Инструменталне методе у органској хемији | 8 | 3 | 2 | 5 | |
37 | 23483 | Методологија научно-истраживачког рада | 8 | 2 | 0 | 4 | |
38 | 23484 | Полимери | 8 | 2 | 3 | 5 | |
39 | Блок 8 | Изборни блок 8 | 8 | ||||
16 | 23485 | Препаративна органска хемија | 2 | 0 | 2 | 5 | |
17 | 23486 | Органске синтезе | 2 | 0 | 2 | 5 | |
40 | 23487 | Завршни рад | 8 | 0 | 0 | 8 | |
Укупно часова активне наставе | 23 | 18 | 4 | ||||
Укупно ЕПСБ | 60 |
Повезујући природно–математичке и информатичке науке са наукама из области хемије и практичним проблемима из ове области, наставни план студијског прогама хемије осмишљен је тако да студенте оспособи да своја стечена знања и вештине примене у пракси.
Основни циљ овог студијског програма је стицање знања, стручности и вештина неопходних за рад. Студенти који су завршили овај студијски програм могу са успехом радити у васпитно-образовним установама, у лабораторијама различитих намена, привреди, заводима за заштиту природе или другим институцијама, од општинског до републичког нивоа.
Циљеви студијског програма усмерени су ка стицању академских вештина, развоју креативних способности и постизању стручности у области хемије; сагласни су са захтевима времена, са захтевима тржишта рада и са основним задацима и циљевима образовања на Природно–математичком факултету Универзитета у Приштини.
Да би се остварио циљ обезбеђења адекватних исхода учења, студијски програм хемије има транспарентну структуру у којој су наставни садржаји свих предмета повезани у једну целину. У настави се интегришу класична предавања са практичним активностима у виду кабинетско – лабораторијске наставе.
Природно-математички факултет Универзитета у Приштини је у оквиру Стратегије обезбеђења квалитета дефинисао основне задатке и циљеве, са којима су циљеви студијског програма у потпуности усклађени.
Циљеви студијског програма усмерени су ка стицању академских вештина, развоју креативних способности и постизању стручности у области хемије, сагласни су са захтевима времена, захтевима тржишта рада и усаглашени су са основним задацима и циљевима образовања на Природно-математичком факултету Универзитета у Приштини.
Већа ефикасност процеса студирања омогућена је чињеницом да су сви предмети једносеместрални и да је систем напредовања студената динамичан, тако да, у зависности од предмета, 30-70 % резултата студент стиче у предиспитним обавезама (вежбања, семинарски радови, колоквијуми, тестови и друго).
Улога студената у постизању циљева студијског програма је вишеструка. Организација курикулума омогућава да студенти самостално креирају свој образовни профил не само кроз бирање изборних предмета него и кроз укључивање у интерну евалуацију програма, квалитета наставника и наставног процеса, а тиме и у иницирање промена у студијском програму и методама наставе.
Дипломирани студенти студијског програма хемије поседоваће добру професионалну основу за могућност брзе и лаке надградње стеченог знања, способност анализе и синтезе, способност планирања и организовања, основу за добру усмену и писмену комуникацију. Поред компетенција на професионалном нивоу, студенти ће поседовати и добру основу из области природно–математичких наука: хемије, физике, математике и информатике.
Основни ниво образовања дефинисан је програмом основних академских студија и намењен је студентима примарно заинтересованим за каријеру оријентисану ка примењеном практичном и наставном раду из области хемије.
Савладавањем студијског програма основних академских студија, студенти стичу способности и компетенције:
Из наведених компетенција проистичу основни очекивани исходи студијског програма, према којима би свршени студенти, стекли низ креативних способности које би их оспособиле за запошљавање, а које представљају скуп вештина које би просечан студент требало да зна, уме и да може да демонстрира.
Све четири године студијског програма Хемија основних академских студија (студије првог степена) се одликују квалитетом и садрже све неопходне елементе курикулума за хемију који се изводи на многим високошколским установама овог типа код нас и у свету.
Готово сви сегменти студијског програма, као што су академски назив, трајање студија, вредност ЕСПБ, назив и садржај понуђених предмета, начин полагања испита, исходи учења и компетенције наставника, усаглашени су са највећим бројем високошколских установа на европском образовном простору.
У том контексту треба нагласити да је овај студијски програм конципиран на основу позитивног искуства европских високошколских установа које су успешно примениле болоњску реформу, а које изводе образовање у области хемијских наука.
Компатибилност студија овог студијског програма осигурана је задржавањем услова уписа, темељне структуре и садржаја програма. Уочљив је значајан квалитет, савременост и међународна усаглашеност овог предложеног студијског програма, са студијским програмима овог типа, који се реализују на иностраним високошколским установама, посебно у оквиру европског образованог простора.
Поређење програма према заступљености појединих главних група предмета показује значајан степен њихове усаглашености, док су извесна минимална одступања присутна код изборних предмета. Уз то, многи предмети предложеног и упоредивих студијских програма имају сличне садржаје, али им се називи донекле разликују.
Р.бр. | Шиф. Пред. | Назив предмета | Сем. | Пред | Вежбе | СИР | ЕСПБ |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ПРВА ГОДИНА | |||||||
1 | Блок 1 | Изборни блок 1 | 1 | 2 | 2 | 6 | |
1 | 24111 | Oдабрана поглавља инструменталне анализе 1 | |||||
2 | 24112 | Хемија хетероцикличних једињења | |||||
3 | 24113 | Индустријска хемија | |||||
4 | 24114 | Основи електрохемије | |||||
5 | 24115 | Координациона хемија | |||||
2 | Блок 2 | Изборни блок 2 | 1 | 2 | 2 | 6 | |
1 | 24116 | Аналитика вода | |||||
2 | 24117 | Конформациона анализа | |||||
3 | 24118 | Хемија вода и отпадне воде | |||||
4 | 24119 | Хемијски извори струје | |||||
5 | 241110 | Физичке методе у неорганској хемији | |||||
3 | Блок 3 | Изборни блок 3 | 1 | 2 | 2 | 6 | |
1 | 241111 | Одабрана поглавља аналитичке хемије | |||||
2 | 241112 | Изоловање и раздвајање у органској хемији | |||||
3 | 241113 | Хемија секундарних метаболита | |||||
4 | 241114 | Хемија макромолекула | |||||
4 | 241115 | Студијски истраживачки рад 1 | 1 | 8 | 12 | ||
5 | Блок 4 | Изборни блок 4 | 2 | 2 | 2 | 6 | |
1 | 24121 | Одабрана поглавља инструменталне анализе 2 | |||||
2 | 24122 | Анализа реалних узорака | |||||
3 | 24123 | Хемија слободних радикала | |||||
4 | 24124 | Савремене методе идентификације органских једињења | |||||
5 | 24125 | Полимерни материјали | |||||
6 | 24126 | Електрохемијске методе | |||||
6 | Блок 5 | Изборни блок 5 | 2 | 2 | 2 | 6 | |
1 | 24127 | Аналитика прехрамбених производа | |||||
2 | 24128 | Биоорганска хемија | |||||
3 | 24129 | Одабрана поглавља заштите вода | |||||
4 | 241210 | Заштита околине | |||||
5 | 241211 | Неорганска једињења у медицини | |||||
7 | 241212 | Студијски истраживачки рад 2 | 2 | 12 | 8 | ||
8 | 241213 | Mастер рад | 2 | 10 | |||
Укупно часова активне наставе | 10 | 10 | 20 | ||||
Укупно ЕПСБ | 60 |
Студијски програм мастер академских студија хемија има за циљ едукацију студената у теоријској и примењеној хемији и стицање апликативних знања из ове области.
Циљ програма је да се студент оспособи да: користи научну и стручну литературу; да самостално и/или тимски истраживачки ради и објављује оригиналне научне и/или стручне радове; учествује на скуповима, симпозијумима, саветовањима, конгресима и другим облицима размене научних мисли, сазнања и искустава.
Мастер академске студије хемије такође имају за циљ да пруже кључну експертизу која је неопходна у изабраним ужим научним областима, односно у мултидисциплинарном приступу истраживању изабраног феномена.
Изабраним начином студирања повезују се теоријски и практични делови наставе, а израдом семинарских радова, коришћењем одабране литературе и експерименталним радом омогућује се студентима да стекну неопходне индивидуалне вештине које се користе у истраживачком раду и публикацији добијених резултата.
Циљеви студијског програма мастер академских студија хемије су:
Стечено знање дипломираном мастер студенту обезбеђује стручност за рад у основним и средњим школама као и у научним лабораторијама и истраживачким центрима, институтима и факултетима у области хемијских наука.
Савладавањем студијског програма студент стиче следеће способности, односно компентенције:
Студијски програм Хемија мастер академских студија садржи све основне елементе курикулума, који важе за област хемијских наука, те као такав се изводи на готово свим високошколским установама овога типа у свету.
Готово сви сегменти студијског програма, као што су академски назив, трајање и вредност у ЕСПБ, назив и садржај понуђених предмета, начини полагања испита, исходи учења и компетенције наставника, усаглашени су са највећим бројем високошколских установа европског образовног простора.
У том контексту треба нагласити да је овај студијски програм конципиран на основу позитивног искуства европских високошколских установа које су успешно примениле болоњску реформу, а које изводе образовање у области хемијских наука.
Компатибилност студија овог студијског програма осигурана је задржавањем услова уписа, темељне структуре и садржаја програма. Уочљив је значајан квалитет, савременост и међународна усаглашеност овог предложеног студијског програма, са студијским програмима овог типа, који се реализују на иностраним високо школским установама, посебно у оквиру европског образованог простора.
Студијски програм мастер академских студија Хемија сачињен је на основу позитивног искуства високошколских установа Европе које су знатно раније успешно примениле болоњску реформу, а које изводе образовање у области хемије.
МОДУЛ 1 - АНАЛИТИЧКА ХЕМИЈА | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Шиф. Пред. | Назив предмета | Сем. | Статус предмета | Пред | Вежбе | ЕСПБ |
ПРВА ГОДИНА | ||||||
25111A | Равнотеже у хемији | 1 | Обавезни | 4 | 6 | 10 |
25112А | Савремене оптичке методе | 1 | Обавезни | 4 | 6 | 10 |
* | Изборни предмет 1 | 2 | ИБ 1 | 4 | - | 15 |
25121А | Органски реагенси у хемијској анализи | |||||
25122А | Аналитичка волтаметрија | |||||
* | Изборни предмет 2 | 2 | ИБ 2 | 4 | - | 15 |
25123А | Микроанализа | |||||
25124А | Сензори | |||||
25125А | Студијски истраживачки рад 1 | 2 | Обавезни | 12 | 10 | |
Укупно часова активне наставе на години студија = 40 | ||||||
ДРУГА ГОДИНА | ||||||
25231А | Савремене електроаналитичке методе | 3 | Обавезни | 4 | - | 10 |
25232А | Студијски истраживачки рад 2 | 3 | Обавезни | 16 | 10 | |
* | Изборни предмет 3 | 4 | ИБ 3 | 4 | - | 30 |
25241А | Одабрана поглавља електрохемије | |||||
25242А | Карактеризација и аналитичка примена синтетисаних једињења | |||||
25243А | Неорганске синтезе | |||||
25244А | Студијски истраживачки рад 3 | 4 | Обавезни | 16 | 10 | |
Укупно часова активне наставе на години студија = 40 | ||||||
ТРЕЋА ГОДИНА | ||||||
25351А | Студијски истраживачки рад 4 | 5 | Обавезни | 20 | 15 | |
25361A | Студијски истраживачки рад 5 | 6 | Обавезни | 20 | 15 | |
Укупно часова активне наставе на години студија = 40 | ||||||
25362A | Израда докторске дисертације | 30 | ||||
МОДУЛ 2 - ОРГАНСКА ХЕМИЈА | ||||||
Шиф. Пред. | Назив предмета | Сем. | Статус предмета | Пред | Вежбе | ЕСПБ |
ПРВА ГОДИНА | ||||||
25111О | Одабрана поглавља органске хемије | 1 | Обавезни | 4 | 6 | 10 |
25112О | Стереохемија | 1 | Обавезни | 4 | 6 | 10 |
* | Изборни предмет 1 | 2 | ИБ 1 | 4 | - | 15 |
25121О | Принципи органске синтезе | |||||
25122О | Структура полимерних материјала | |||||
* | Изборни предмет 2 | 2 | ИБ 2 | 4 | - | 15 |
25123О | Конформациона анализа биополимера | |||||
25124О | Хемија ароматичних биљака | |||||
25125О | Хетероцикли у биомолекулима | |||||
25126О | Композитни материјали | |||||
25127О | Студијски истраживачки рад 1 | 2 | Обавезни | 12 | 10 | |
Укупно часова активне наставе на години студија = 40 | ||||||
ДРУГА ГОДИНА | ||||||
25231О | Реакциони механизми у органској хемији | 3 | Обавезни | 4 | - | 10 |
25232О | Студијски истраживачки рад 2 | 3 | Обавезни | 16 | 10 | |
* | Изборни предмет 3 | 4 | ИБ 3 | 4 | - | 30 |
25241О | Хетероциклична једињења у индустрији | |||||
25242О | Термичка анализа полимерних материјала | |||||
25243О | Студијски истраживачки рад 3 | 4 | Обавезни | 16 | 10 | |
Укупно часова активне наставе на години студија = 40 | ||||||
ТРЕЋА ГОДИНА | ||||||
25351О | Студијски истраживачки рад 4 | 5 | Обавезни | 20 | 15 | |
25361A | Студијски истраживачки рад 5 | 6 | Обавезни | 20 | 15 | |
Укупно часова активне наставе на години студија = 40 | ||||||
25362O | Израда докторске дисертације | 40 |
Циљеви студијског програма докторских академских студија Хемија су:
Циљ студијског програма Докторских академских студије хемије је да обезбеди будућем доктору наука самосталан научни рад и квалитетну научну комуникацију са стручњацима из области хемије и сродних дисциплина, лаку примену знања у пракси и научно истраживачком раду, као и преношење знања на млађе истраживаче (менторство). Да се будући доктори наука оспособе да примењују фундаментална знања из хемије и сродних природних наука, да пројектују и воде тестове, експерименте и интерпретирају добијене резултате. Да раде у мулти-дисциплинарним тимовима који решавају проблеме у хемијској индустрији. Идентификују, формулишу и решавају хемијске аспекте проблема у животном окружењу. Да поседују професионалну и етичку одговорност, ефикасно комуницирају, примењују савремену методологију и опрему, учествују у унапређењу постојећих и развоју нових хемијских метода анализе и синтезе. Укратко речено, да се по завршетку студија формирају стручњаци који могу у потпуности да одговоре изазовима савременог доба у коме живимо.
Циљеви студијских програма докторских студија су усклађени са савременим правцима развоја хемијске науке код нас и у свету. Програмом се обезбеђује интелектуални оквир за развој високо образованих и креативних младих научника од којих се очекује да у будућности преузму водеће позиције у научним истраживањима, универзитетској настави и делатностима у којима се хемија примењује.
Савладавањем студијског програма докторских студија Хемија, студент стиче опште и специфичне способности које су резултат квалитетног обављања наставног процеса. Програм докторских студија Хемија, треба да омогући студентима да након завршених студија поседују знања, вештине, развијене способности и компетенције да:
Савладавањем студијског програма докторских студија Хемија, студент стиче следеће специфичне компетенције:
Докторске академске студије хемије на Природно-математичком факултету у Косовској Митровици, пружају студентима научна и стручна сазнања у области хемије заснована на квалитетним и савременим концептима и критеријумима за одабир наставних садржаја у области хемијских научних дисциплина. Студијски програм је целовит, свеобухватан и усаглашен са мастер академским студијама хемије. Осим тога, студије су у пуној мери усаглашене и са одговарајућим студијским програмима универзитета са европског образовног простора.
Програм докторских студија хемије, кроз савремено осмишљене предмете, нуди студентима најновија научна сазнања из области аналитичке и органске хемије. Велики број изборних предмета на докторским студијама омогућава студентима упознавање са ужом научном облашћу у оквиру које се опредељују да раде докторску дисертацију. Флексибилна концепција програмских садржаја предмета омогућава праћење нових остварења и достигнућа у науци. Студијски програм је конципиран као логички наставак и надградња мастер студија.
Структура програма докторских студија је усаглашена са стандардима европског образовног простора. Усаглашеност се огледа, пре свега, у условима уписа: лица која су завршила студије другог нивоа, мастер или специјалистичке студије, из области хемије или сродних научних области. Сви предмети су једносеместрални. Научни рад студената се остварује кроз студијски истраживачки рад током читавог периода трајања студија. Студије трају три године и њиховим завршетком се остварује 180 ЕСПБ бодова. Усвојени систем преноса бодова омогућава прелаз и наставак студија на високошколским институцијама у земљи и иностранству са компатибилним програмима, посебно имајући у виду услове преласка у наредну годину и услове стицања дипломе.